DEVAM: 84- MESTLER
ÜZERİNE MESHETMEK HAKKINDA GELEN (HADİSLER)
حَدَّثنَا
عَلِيّ بْن
مُحَمَّد.
حَدَّثنَا وَكِيْع.
حَدَّثنَا
دلهم بْن صالح
الكنديُّ،
عَنْ حجير بْن
عَبْد اللَّه
الكنديِّ،
عَنْ أَبِي بريدة،
عَنْ
أَبِيْهِ؛
أَن النجاشي
أهدى للْنَّبِيّ
صَلى اللَّه
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ خفين
أسودين
ساذجين.
فلبسهما،
ثُمَّ توضأ ومسح
عليهما.
Büreyde (bin
el-Husayb) (r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:
Necaşi, Nebi
(Sallallahu Aleyhi ve SelIem)'e bir çift siyah ve sade mesti hediye olarak
gönderdi. O da bunları giydi. Sonra abdest aldı ve bunların üzerine meshetti.
Diğer tahric:
Ahmed bin Hanbel, Tirmizi, Ebu Davud ve Beyhaki
AÇIKLAMA:
Hadisin metni
açık olup, mestler üzerine meshetmenin meşruluğuna delalet eder. EI-Menhel
yazarı hadisin fıkıh yönünü şöyle anlatır:
1- Hadis,
Kafirden hediye kabul etmenin meşruluğuna delalet eder. Çünkü İbnü'l-Arabi'nin
dediği ve El-Iraki'nin teyid ettiği gibi Necaşi, müslüman olmadan önce söz
konusu mestleri Resulullah'a göndermiştir.
2- Kendisine
hediye gönderilen zat, aldığı hediyeyi gönderiliş gayesine uygun olarak
kullanmalı ve böylece hediyeyi kabul ettiğini, beğendiğini açıklamalıdır.
Nitekim Resulullah (s.a.v.) alıralmaz bu mestleri giymiştir. Bu davranış
hediyeyi göndereni sevindirir.
3- Siyah
mestleri giymenin caiz olup, bunda kerahet olmadığı anlaşılır.»