97- CÜNÜBLÜKTEN
ĞUSLEDEN ADAM'IN HENÜZ ĞUSLElTMEYEN KARISIYLA ISINMAK iSTEMESİ BABI
حَدَّثنَا
أَبُو بَكْرِ
بْن أَبِي
شَيْبَةَ.
حَدَّثنَا
شريك، عَنْ
حريث، عَنْ
الشعبي، عَنْ
مسروق، عَنْ
عَائِشَة؛ قالت:
-
كَانَ رَسُول
اللَّه صَلى
اللَّه عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
يغتسل مِنْ
الجنابة ثُمَّ
يستدفئ بي فبل
أَن أغتسل.
Aişe (r.a.anha
şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) cünüplükten guslettikten
sonra henüz ben guslümü yapmamış iken benimle ısınmak isterdi.
AÇIKLAMA :
Tirmizi, bu
hadisi az bir lafız farkıyla rivayet ederek, isnadında beis olmadığını beyan
etmiştir. Oradaki rivayette Aişe (r.anha,) şöyle der: ''Resul-i Ekrem s.a.v.,
çok defa cünüplükten ğuslettikten sonra gelirde, benimle ısınmak isterdi. Ben
de ğuslümü henüz yapmadığım halde, ısıtmak, için O'na sarılırdım.''
Tuhfetu'l-Ahfez'in yazarı, hadisi açıklarken şöyle der: Aişe (r.anha) 'nın:
''Benimle ısınmak isterdi.'' sözünden maksadı şuydu: 'Yani Resul-i Ekrem
(s.a.v.) mübarek uzuvlarını örtüsüz olarak benim uzuvlarımın üzerine bırakarak,
bedenimdeki hararet ile ısınmak isterdi.' El-Lemaat sahibi, Aişe (r.anha)'nın
sözünü böyle açıklamıştır, Seyyid Cemalud'din,
El-Mirkat adlı
kitabında: 'Hadis, cünüp adamın çıplak vücudunun necis olmadığına delalet eder.
Çünkü ısınmak iki tarafın çıplak vücudlarının birbirine temas etmesiyle meydana
gelir.' demiştir.
Tıybi: Hadis
buna delalet etmiyor, demiştir. El-Kari', Tıybi'nin maksadının şu olabilecegini
söyler: 'ÇÜnkü ısınmak isteği elbise ile de mümkündür. Mutlaka vücudlarının
çıplak olması şart degildir.'