125- HAYIZLI KADINLA
BERABER YEMEK VE ONUN ARTIĞI HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
مُحَمَّد بن
بشار.
حَدَّثَنَا مُحَمَّد
بن جعف.
حَدَّثَنَا
شعبة، عن
المقدام بن
شريح بن هانئ،
عن أبيه، عن
عائشة؛ قالت:
-
كنت أتعرق
العظم وأنا
حائض. فيأخذه
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم فيضع
فمه حيث كان
فمي. وأشرب من
الإناء. فيأخذه
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم فيضع
فمه حيث كان
فمي. وأنا
حائض.
Aişe (r.anha)'dan
şöyle söylemiştir :
Ben hayızh iken
kemik üzerindeki etin çoğunu dişlerimle alıp, yerdim. Sonra Resulullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem), o etli kemiği alarak ağzımın dokunduğu yer'e
mübarek ağzını koyup (ondan yerdi) Ben, kab'dan içerdim. Sonra Resulullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kabı alır, mübarek ağzını ağzımın dokunduğu yere
koyup içerdi ve ben hayızlı idim."
Diğer
tahric: Müslim, Nesai, Ebu Davud ve
Ahmed
AÇIKLAMA :
Nebi (s.a.v.),
Aişe (r.anha)'yı sevindirmek ve hayızlı kadınla beraber oturmaktan, birlikte
yemek yemekten ve benzeri şeylerden kaçınılmamasının gereğine işaret
buyurmuştur.
Aişe
(r.anha)'nın Nebi (s.a.v.)'den önce yemeğe ve içmeye başladığı hadisten
anlaşılıyor. Bunun edebe aykırı olduğu söylenemez. Çünkü Resulullah (s.a.v.) onun
önce başlamasını emrederdi. ÇÜnkÜ Nesai'nin rivayetinde Aişe (r.anha) şöyle
der:
0, etli kemiği
alır, benim hissemi tayin ederdi. Bunun üzerine ben de hissemi dişlerimle yiyip
kalanı bırakırdım. Sonra, ° alır dişleriyle yerdi. Ve o etli kemikten ağzımın
dokunduğu yere mübarek ağzını koyup yerdi. İçecek isterdi. Ondan içmeden önce
belirli bir kısmını benim içmemi isterdi. Ben alıp hissemi içtikten sonra
bırakırdım. Sonra O alır ve bardağın ağzımı koyduğum yerine, mübarek ağzını
koyup içerdi.''
Hadiste geçen
''Etearraku" fiili Taarruk,. masdarından yapılmadır. Taarruk, kemik
üzerindeki eti dişlerle almaktır. Bunun kökü olan ''Arak" ise. üzerindeki
etin çoğu alınmış olan kemik demektir.
HADİSİN FIKIH
YÖNÜ :
1- Hadis, Nebi
(s.a.v.)'in son derece mütevazi olduğuna delalet eder.
2- Erkek.
zevcesine karşı yumuşak davranmalı ve zevcesini sevindirmelidir.
3- Hayızlı
kadınla aynı kab'dan yemek ve içmek caizdir.
4- Hayızlı
kadın'ın yiyecek ve içecek artığı. eli, ağzı ve sair uvuzları temizdir .