DEVAM: 125- HAYIZLI
KADINLA BERABER YEMEK VE ONUN ARTIĞI HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
مُحَمَّد بن
يحيى.
حَدَّثَنَا أبو
الوليد.
حَدَّثَنَا
حماد بن سلمة،
عن ثابت، عن
أنس؛ -
أن اليهود كانوا
لا يجلسون مع
الحائض في
بيت. ولا
يأكلون ولا
يشربون. قَالَ
فذكر ذلك لل
النَّبِيّ
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم
فأنزل اللَّه {ويسئلونك عن
المحيض قل هو
أذى فاعتزلوا
النساء في
المحيض} فقال رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَم
((اصنعوا كل
شيء إلا الجماع)).
Enes (b.
Malik)r.a. den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir :
Yahudiler, hayzlı
kadınla bir evde oturnazlardı. Onlarla birlikte yemezler, içmezlerdi. Enes
dediki: Yahudilerin bu durumu Nebi sallallahu aleyhi ve sellem'e anlatıldı.
Bunun üzerine Allah Teala: ''Ey Muhammed!
Sana kadınların ay başı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir Onun
için ay başı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin...'' [Bakar 222] ayetini indirdi.
Resulullah
sallallahu aleyhi ve sellem de: «Cima' dan başka herşeyi yapın» buyurdu.
Diğer tahric:
Müslim, Nesai, Ebu Davud, Ahmed ve Beyhaki
AÇIKLAMA :
Rivayetlerin
bir kısmı daha uzundur.Ebu Davud'un rivayeti şöyledir: Enes (bin Malik
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre Yahudiler'den bir kadın, hayız adetini
görmeye başlayınca onu evden çıkarırlardı. Onunla ne yerlerdi ne de içerlerdi.
Onlarla aynı evde oturmaz ve ihtilat etmezlerdi. Resulullah (s.a.v.)'e bu durum
soruldu. Bunun üzerine Allah Subhanehu ve Teala: ''Sana Hayz'dan
soruyorlar......'' [Bakara 22] ayetinin tamamını indirdi. Bunun üzerine
Resulullah (s.a.v.) :
''Hayızlı
kadınlarla evlerde her çeşit ihtilatı yapınız. Ve cima'dan başka her şey
yapınız.'' buyurdu. Bunun üzerine Yahudiler: Neyimiz varsa, bu adam (Muhammed
s.a.v.'i kasdediyorlar) hepsine muhalefet ediyor. (Yahudilerin sözünü duyan)
Useyd bin Hudayr ve Abbad bin Bişr, Nebi (s.a.v.) 'e gelerek:
Ya Resulallah!
Yahudiler şöyle şöyle, söylerler. Biz (onların inadına) hayız halinde
kadınlarla cima etmiyelim mi diye sordular. Nebi (s.a.v.)'in mübarek yüzü
değişti. Hatta. onlara kızdığını zannettik. Onlar da çıktılar. Yolda Nebi
(s.a.v.)'e hediye olarak getirilen süt ile karşılaştılar. Nebi (s.a.v.),
arkalarından haber gönderip çağırttı ve onlara süt içirdi. bu defa, onlara
kızmadığını sandık.''
Nebi (s.a.v.)'e
yahudilerin durumunu anlatanların Useyd bin Hudayr ve Abbad bin Bişr oldukları Ebu
Davud'un rivayetinden anlaşılıyor.
Ayetin
açıklamasına gelince, Allah Teala mealen şöyle buyuruyor: ''Onlar, hayız kanı
devam ettiği zaman, kadınlarla temas etmenin hükmünü sana sorarlar. De ki: O
kan, tiksindirici bir kirdir. Rengi, kokusu, necaseti ve zararlığıyla
tiksindiricidir. Bu sebeple, kadınlardan hayız halinde uzak durun.'' Bu
kaçınmadan maksad, cinsi münasebetten kaçmaktır, Ayet nazil olduğu zaman,
sahabilerin bir kısmı uzak kalmayı mutlak anladılar. Hatta, meskende bile, bir
arada kalamıyacaklarını zanneden bazı Araplar:
Ya Resulallah!
Soğuk çetindir. Elbise azdır. Eğer, hayızlı kadınlarımızı ev halkımıza tercih
ederek evde tutarsak, ev halkı dışarda kalır, helak olurlar. Onları da meskene
alırsak, bu hükme karşı gelmiş oluruz, dediler. Bunun üzerine Nebi (s.a.v.) :
''Siz, yalnız
cima'dan kaçınmayla emrolunmuşsunuz. Acemler gibi, onları evlerden çıkarmayla
emrolunmamışsınız.'' buyurdu,"
HADİSTEN
ÇIKARILAN FIKHİ HÜKÜMLER :
1- Hayızlı
kadınla cinsi münasebette bulunmak haramdır, Bu hususta icma' vardır. Haramlıgı
inkar eden kafir olur.
2- Başka türlü
mübaşeret caizdir,
3- Hak, kolay
ve ma'kul din, ancak müslümanların dinidir.