DEVAM: 8- YATSI
NAMAZININ VAKTİ BABI
حدّثنا محمد
بْن
المثنى.حدّثنا
خالد بْن الحرث.
حدّثنا حميد؛
قال: سئل انس
بْن مالك، - هل اتخذ
النَبِي
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَم
خاتما؟ قال:
نعم. اخر ليلة
صلاة العشاء
إلى قريب من
شطر الليل.
فلما صلى اقبل
علينا بوجهه،
فَقَالَ ((أَن
الناس قَدْ صلوا
وناموا. وانكم
لن تزالوا
فِيْ صلاة مَا
انتظرتم
الصلاة)).
Humeyd (r.a.)'den
rivayet edildiğine göre şöyle demiştir :
Nebi (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem), yüzük kullandımı, diye Enes bin Malik (r.a.)'e sorulmuş;
Enes (r.a.)'de:
— Evet. (Yüzük
kullanmıştır.) Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir gece yatsı namazını gece
yarısının yakınına kadar tehir etti. Sonra namaz kıldırınca mübarek yüzünü bize
çevirdi ve :
«Şüphesiz halk
namaz kılmış ve uyumuştur. Sizler şüphesiz namazı beklediğiniz sürece, namaz
içindesiniz.» buyurdu. Enes (r.a.):
Onun (gümüş)
yüzüğünün parıltısı hala gözümün önündedir, demiştir."
Diğer tahric:
Buhari ve Müslim
AÇIKLAMA :
Müslim'in
rivayetinde Nebi s.a.v.'in yüzüğünün gümüş olduğu ve Enes (r.a.)'in: .
''Yüzüğünün parıltısı hala gözümün önündedir.'' dediğinde sol elinin parmağını
kaldırdığı belirtilmiştir. Bu işaret, yüzüğün Nebi (s.a.v.)'in büyük parmağında
olduğunu göstermektedir.
Hadis, Nebi
(s.a.v.)'in yatsı namazını gece yarısına doğru geciktirdiğine ve cemaatla namaz
kılmak için beklenen sürenin tamamının namazIa geçirilmiş gibi sevab olduğuna
delalet eder. Ayrıca gümüş yüzük takınmanın caiz olduğuna delalet eder. Bu
hususta ümmetin icmaı vardır. Hatta gümüş yüzüğün kullanılmasının erkekler için
sünnet olduğuna delil olduğu da söylenebilir.