DEVAM: 155- İKİ BAYRAM
NAMAZI HAKKINDA GELEN (HADİSLER) BABI
حَدَّثَنَا
أَبُو بَكْر
بْنُ خلاد
الباهلي. حَدَّثَنَا
يحيى بْن
سعيد، عَن ابن
جريج، عَن
الحسن بْن
مسلم، عَن
طاوس، عَن ابن
عباس؛
-
أن النَّبِي
صَلَى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمْ
صلى يوم العيد
بغير أذان ولا
إقامة.
(Abdullah) bin
Abbas (r.a.)'dan; şöyle demiştir :
Nebi (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem), bayram günü bayram namazını ezansız ve ikametsiz olarak
kıldırdı.
Diğer tahric:
Ebu Davud
AÇIKLAMA: Ebu Davud da bunu rivayet etmiştir. Oradaki rivayette Ebu Bekir (r.a.)'ın
da bayram namazını ezansız ve kametsiz kıldırdığı belirtilmiştir. Ayrıca Ömer
(r.a.) veya Osman (r.a.)'ın böyle yaptığı rivayet olunmuştur. Ancak ravi Yahya
el-Kattan, Ömer'in mi, Osman'ın mı? zikredildiği hususunda tereddüt etmiştir.
Müslim,
Tirmizi, Ebu Davud ve başkalarının rivayet ettikleri Cabir bin Semure (r.a.)'ın
hadisinde de Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)'in ezansız ve kametsiz
bayram namazını kıldırdığına Cabir'in defalarca şahit olduğu ifade edilmiştir.
Tüm alimler, bu
hadisleri ve benzerlerini delil göstererek bayram namazında ezan ve kametin
meşru olmadığına hükmetmişlerdir.