DEVAM: 8- ''AY (BAZEN)
YİRMİDOKUZ GÜN OLUR'' HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
مجاهد بْن
موسى.
حَدَّثَنَا
القاسم بْن
مالك المزني.
حَدَّثَنَا
الجريري، عَن
أبي نضرة، عَن
أبي
هُرَيْرَة؛
-
قَالَ: ما
صمنا على عهد
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسلَّمْ
تسعا وعشرين،
أكثر مما صمنا
ثلاثين.
فِي
الزَوائِد:
إسناده
صَحِيْح على
شرط مسلم. إلا
أن الجريري،
واسمه سعيد
بْن أياس أبي
مسعود، اختلط
بآخر عمره.
والحديث رواه
أبي داود والترمذي
من حديث ابن
مسعود.
Ebu Hureyre
(r.a.)'den; şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hayatta
iken Ramazan ayı orucunu yirmidokuz gün olarak tutmamız, otuz gün olarak
tutmamızdan fazla idi.
Not : Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedi, Müslim'in şartı üzerine sahihtir. Ancak adı
Said bin İyaz Ebu Mes'ud olan el-Cüreyri ömrünün sonunda rivayetleri
karıştırmıştır. Bu hadisi Ebu Davud ve Tirmizi İbn-i Mes'ud (r.a.)'den rivayet
etmişlerdir.
Mahir: İhtilat
zamanı bilindikten sonra sorun yoktur.
AÇIKLAMA: Notta pelirtildiği gibi Tirmizi ve Ebu Davud, bu
hadisi İbn-i Mes'ud (r.a.)'den rivayet etmişlerdir. Darekutni de İbn-i Mes'ud
(r.a.)'den rivayet etmiştir. Ahmed de bunu Aişe (r.anha)'dan rivayet etmiştir.
Bu hadis,
Ramazan ayının ekseriyetle yirmidokuz gün olduğuna delalet ediyor.