DEVAM: 2- ZEKAT
VERMEKTEN İMTİNA ETMEK HAKKINDA GELEN HADİSLER BABI
حَدَّثَنَا
أبو مروان،
مُحَمَّد بْن
عثمان العثماني.
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
العزيز بْن أبي
حازم، عَن
العلاء بْن
عَبْدُ
الرحمن، عَن
أبيه، عَن أبي
هُرَيْرَة؛ - أن
رَسُول
اللَّهِ
صَلَى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسلَّمْ قال:
((تأتي الإبل
التي لم تعط
الحق منها،
تطأ صاحبها
بأخفافها.
وتأتي البقر
والغنم تطأ
صاحبها
بأظلافها،
وتنطحه بقرونها.
ويأتي الكنز
شجاعاً أقرع
فيلقى صاحبها يوم
القيامة. فيفر
منه صاحبه
مرتين. ثم
يستقبله فيفر.
فيقول: مالي
ولك! فيقول:
أنا كنزك، أنا
كنزك. فيتقيه
بيده فيلقمها.
Ebu Hureyre
(r.a.h)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu, demiştir:
«(Sahibi
tarafından) zekat hakkı verilmeyen develer (kıyamet günü besili ve en kuvvetli
hali ile) gelerek sahibini tabanları ile çiğner, (zekatı verilmeyen) sığırlar
ve koyunlar ile keçiler de gelip sahibini tırnakları ile çiğner ve boynuzları
ile süser. (Zekatı verilmeyen) kenz (ticaret eşyası, para, altın ve gümüş) de
kel bir erkek yılan şekline sokulmuş olarak gelir ve kıyamet günü sahibine
rastlar. Sahibi iki defa ondan kaçar. Sonra (tekrar) sahibinin önüne çıkar.
Sahibi yine kaçarak: Senin ile aramızda (geçmiş) ne (olay) var (ki sen peşimi bırakmıyorsun)
? diye sorar. Yılan : Ben senin (zekatı ödenmeyen) kenzinim (= malınım). Ben
senin kenzinim, der. Sahibi, eli ile kendini yılandan korumaya çalışır. Yılan
onun elini kıtır kıtır yer.»
Diğer tahric: Bu
hadisi: Buhari de rivayet etmiştir. Müslim de bunun benzerini Cabir bin Abdillah
el-Ensari (r.a.)'den rivayet etmiştir.
AÇIKLAMA: Bu hadislerde geçen bazı kelimeleri açıklayalım:
İbil:
Develerdir.
Ganem :
Koyunlar ve keçilerdir.
Bakar: Sığırlar
nev'ine denir. Camus, inek ve öküz bunun kapsamına girer
Kurun: Karn'ın
çoğuludur Boynuzlar demektir
Azlaf: Zılf'ın
çoğuludur Sığır koyun ve keçi gibi hayvanların çatal tırnağına denir
Kenz: Hazine
demektir. Burada zekatı ödenmeyen mal manasına kullanılmıştır
Hadisler,
mezkür malların zekata tabi olduğuna ve bunların zekatını ödememenin ağır bir
cezaya sebep olduğuna delalet ederler llk hadis, anılan cezanın mahşerde
uygulanacağına ve insanların nahşerdeki hesapları bitip cennetlik veya
cehennemlik olduklarına
Allah Teala
hüküm buyuruncaya kadar aralıksız devam edeceğine delalet eder. Bu hadis zekat
ödemeyen kimsenin ebedi olarak azab göreceğine delalet etmez Ama zekatın
farziyetini inkar ederek ödemezse kafir olur ve ebedi olarak azabta kalır.
ÇünkÜ zekat kitabının başında anlattığım gibi zekatın farziyeti, Kitab, Sünnet
ve İcma' ile sabittir. Bu sebeple inkarı küfrü mucibtir