DEVAM: 29-
MAK'ADLARlNDA KADıNLARA VARMAKTAN NEHİY BABI
حَدَّثَنَا
سهل بن أبي
سهل، وجميل بن
الحسن. قالا:
حَدَّثَنَا
سفيان عن
مُحَمَّد بن
المنكدر؛ أنه
سمع جابر بن
عبد اللَّه
يقول: -
كانت يهود تقول:
من أتى امرأة
في قُبلها، من
دُبرها، كان الولد
أحول. فأنزل
اللَّه
سبحانه:
{نساؤكم حرث لكم
فأتوا حرثكم
أنى شئتم}.
Cabir bin
Abdillah (r.a.)'dan; Şöyle demiştir: Yahudiler : Bir erkek bir kadın'ın tenasül
uzvuna kadının makat tarafından varırsa (bu birleşmeden doğan) çocuk gözü şaşı
olur, diyorlardı. Bunun üzerine Allah Sübhanehu: نساؤكم حرث
لكم فأتوا
حرثكم أنى
شئتم "Kadınlarınız
sizin için bir ekin yeridir. Artık bu ekin yerinize (kadının rahim yoluna)
nasıl isterseniz varabilirsiniz…" [Bakara 223] ayetini indirdi.
Diğer tahric: Buhari,
Tefsir; Müslim, nikah; Ebu Davud, nikah (2163); Tirmizî, Tefsir; Darimi, Vudu',
nikah; Ahmed b. Hanbel, VI, 305.
AÇIKLAMA: Yahudiler, erkeğin, karısıyla arkadan yani makadı
tarafından kadının rahim yolu olan tenasül organı ile normal cinsel ilişkide
bulunduğu takdirde bu ilişkiden doğacak çocuğun gözü şaşı olduğuna inanıyorlar.
Ve böyle söylüyorlardı. Onların iddiasına göre bu şekilde yapılan cinsel ilişki
doğacak bebeğin gözlerine zararlı ve dolayısıyla yasaktır. Cenab-ı Hak hadiste
anılan ayet-i kerime'yi indirmekle onların itikat ve iddialarının yanlış
olduğunu, kadınla yapılan normal ilişkide, kadının sırt üstü veya yüzü koyun
yahut yanı üzerinde yatması, oturması veya başka şekilde durması doğacak çocuğa
zararlı olmadığını ve bunda dini bir sakınca bulunmadığını bildirmiştir
Ayet-i
Celile'de, kadınlar çocuk yetiştirme bakımından tarlaya benzetilmiştir.
Evlenmenin asıl amacı insan neslinin devamı ve çoğalmasıdır. Amaç bu olunca,
erkek karısıyla ancak çocuk yetiştirme yolu olan kadının tenasül organı ile
ilişki kurmaya yetkilidir. Ayet-i Kerime, çocuk yetiştiren tarlanıza
varabilirsiniz, hükmünü beyan etmek suretiyle makadlarında kadınlara
varılamıyacağına delalet eder. Çünkü makadın çocuk yetiştirme tarlası olmadığı
bilinmektedir.
Mezkur ayetin
iniş sebebinin başka olaylar olduğuna dair rivayetler de vardır;
EBU DAVUD HADİSİ VE İZAH İÇİN TIKLA
BUHARİ HADİSİ VE İZAH İÇİN TIKLA
MÜSLİM HADİSİ VE İZAH
İÇİN TIKLA