DEVAM: 15- ALLAH
SÜBHANEHU VE TEALA YOLUNDA SAVAŞMA (NIN FAZİLETİNİN BEYANI) BABI
حدّثنا
أَبُو بَكْرِ
بْنُ
شَيْبَةَ. ثنا
يَعْلَى بْنُ
عِبَيْدٍ.
ثناحَجَّاجُ
بْنُ ديْنَارٍ
عَنْ
مُحَمَّدِ
ابْنِ ذَكْوَانَ،
عَنْ شَهْرِ
بْنِ
حَوْشَبٍ.
عَنْ عَمْرِو
بْنِ
عَبَسَةَ؛
قَالَ:
أَتَيْتُ
الْنَّبِيِّ
صلى الله عليه
وسلم
فَقٌلْتُ: يَا
رَسُولَ
اللهِ! أَيُّ
الْجِهَادِ
أَفْضَلُ؟ قَالَ: ((مَنْ
أَهْرِيقَ
دَمُهُ،
وَعُقِرَ جَوَادُهُ)).
في الزوائد:
إسناده ضعيف،
لضعف مُحَمَّدُ
بْنُ ذكوان.
Amr bin Abese
(r.a.)den; Şöyle demiştir: Ben (bir kere) Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in
yanına vararak; Ya Resûlallah! Cihâd'ın hangisi efdaldir? diye sordum.
Buyurdular ki: «Kanı dökülen ve iyi cins atı yaralanan mücâhid (in cihâdı en
üstün cihaddır).»
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Ravi Muhammed bin Zekvan zayıf olduğu için bunun senedi
zayıftır.
AÇIKLAMA: Bu hadis Zevaid türündendir. Cevad: İyi cins at demektir. Hadisten
kasdedilen mana şudur: Canını ve malını Allah yolunda savaşmakla feda edinceye
kadar çarpışan müslümanın cihadı sevab bakımından en üstün olan cihaddır. Allah
böyle cihadı bizlere de nasib eylesin.