DEVAM: 19- ALLAH
YOLUNDA OK ATMAK BABI
حدّثنا
حَرَمْلَةُ
بْنُ يَحْيَى
الْمَصْرِيُّ.
أَنْبَأَنَا
عِبْدُ اللهِ
بْنُ وَهْبٍ.
أَخْبَرَنِي
ابْنُ
لَهِيعَةَ
عَنْ عًثْمَانَ
بْنِ
نَعِيْمٍ
الرُّعَيْنِيِّ،
عَنْ
الْمُغِيْرَةِ
بْنِ
نَهِيْكٍ؛
أَنَّهُ
سَمِعَ
عُقْبَةَ
بْنَ عَامِرٍ
الْجُهَنِيَّ
يَقُولُ:
سَمِعْتُ
رَسُولُ
اللهِ صلى الله
عليه وسلم
يَقُولُ: ((مَنْ
يُعَلِّمَ
الرَّمْيَّ
ثُمَّ تَرَكَهُ،
فَقَدْ
عَصَانِي)).
Ukbe bin Âmir
el-Cühenî (r.a.h)'den; Şöyle demiştir: Ben, Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem)'den işittim, şöyle buyurdu: «Kim ok atıcılığı öğrenip de sonra
terkederse bana isyan etmiş olur.»
AÇIKLAMA: Bu hadisi Müslim, Ebu Davud ve Nesai de rivayet etmişlerdir. Ok atıcılığı
öğrenip de sonra bırakıp unutan kimsenin günahkar sayılması tehdid
mahiyetindedir. Ebu D av u d' un rivayetinde''Ok atıcılığından yüz çevirmek
niyetiyle'' ilavesi mevcuttur. Bu ilave dikkate alınırsa günahkarlık anlamı
daha açık olur. Çünkü Resul-i Ekrem (s.a.v.) ok atıcılığı öğrenmeyi emretmiş ve
bir ibadet saymıştır. Bir ibadetten yüz çevirmek elbet günah sayılır. Bu kayıt
mülahaza edilmese bile devam edilen nafile bir ibadeti sebebsiz yere bırakmak
mekruhtur. Günahkarlıktan mekruhluk manası kasdedilmiştir, diye yorum yapanlar
vardır. Nitekim Nevevi, Müslim'in şerhinde bu hadisi açıklarken: Bu hadis,
şiddetli bir tehdiddir. Ok atıcılığı, bilip de özürsüz bırakıp unutmak şiddetle
mekruhtur, der.