8- KADININ BOĞAZLADlĞı
HAYVAN (IN ETİNİN YENİLMESİNİN MEŞRULUĞU) BABI
حدّثنا
هَنَّادُ
بْنُ
السَّرِيِّ.
حدّثنا عَبْدَةُ
بْنُ
سُلَيْمَانَ،
عَنْ
عُبَيْدِ اللهِ،
عَنْ
نَافِعٍ،
عَنِ ابْنِ
كَعْبِ بْنِ
مَالِكٍ،
عَنْ
أَبِيهِ؛
أَنَّ
امْرَأَةً ذَبَحَتْ
شَاةً
بِحَجَرٍ.
فَذُكِرَ
ذلِكَ لِرَسُولِ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم. فَلَمْ
يَرَ بِهِ
بَأْساً.
Ka'b bin Mâlik
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre: Bir kadın bir davarı (koyun veya keçiyi
keskin) bir taşla boğazlamış, sonra durum Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem)'e anlatılmış. Resûl-i Ekrem (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bunda bir
beis görmemiştir.
AÇIKLAMA: Bu hadisi Buhari de rivayet etmiştir. Buhari' deki metinde Resul-i Ekrem
(s.a.v.) sözü edilen kadının kestiği davarın etinin yenilmesini emretmiştir.
HADİSTEN ÇIKAN
HÜKÜMLER
1. Kadının
boğazladığı hayvanın eti yenilir. Cumhur bu görüştedir. Malik' ten yapılan bir
rivayete göre kadının boğazladığı hayvan etini yemek mekruhtur. Diğer bir
rivayete göre kerahet yoktur. Şafiiler'den yapılan bir rivayete göre kadının
Udhiyye, yani Kurban bayramında kesilen kurbanı boğazlaması mekruhtur.
El-Hafız'ın
el-Fetih'te beyan ettiğine göre İbrahim Nehai: Kadının ve besmele çekip
boğazlamaya gücü yeten çocuğun kestiği hayvan eti yenilir, bunda bir beis yok,
demiştir. Cumhurun görüşü de böyledir.
2. Hayvanı
keskin taşla kesmek caizdir.