14- BAYRAMDA KESİLEN
KURBANLARIN DERİLERİ BABI
حدّثنا
مُحَمَّدُ
بْنُ
مُعَمَّرٍ.
حدّثنا مُحَمَّدُ
بْنُ بَكْرٍ
الْبُرْسَانِيُّ.
أَنْبَأَنَا
ابْنُ
جُرَيْجٍ.
أَخْبَرَنِي
الْحَسَنُ
مُجَاهِداً
أَخْبَرَهُ؛
أَنَّ عَبْدَ
الرَّحْمنِ
بْنَ أَبِي لَيْلَى
أَخْبَرَهُ؛
أّنَّ
عَلِيَّ
ابْنَ أَبِي
طَالِبٍ
أَنَّ
رَسُولَ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم
أَمَرَهُ
أَنْ
يَقْسِمَ
بُدْنَهُ
كُلَّهَا،
لُحُومَهَا
وَجُلُودَهَا
وَجِلاَلَها
لِلْمَسَاكِينِ.
Alî bin Ebî Tâlib
(r.a.)'dan rivayet edildiğine göre: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
kendisine. Haremi Şerife (Veda Haccında) sevkettiği bütün kurbanlarının
etlerini, derilerini ve çullarını fakirlere dağıtmasını emretmiştir.
AÇIKLAMA: Bu hadisin benzeri 3099 numarada geçmiştir. Harem-i Şerif'e gönderilen
veya orada satın alınıp boğazlanan kurbanlar ile diğer memleketlerde kurban
bayramında kesilen kurbanların etleri, derileri ve çullan hakkındaki hükümler
aynıdır. Orada gerekli bilgi verilmiştir. Hulasası şudur; Kurbanların etleri,
derileri ve çulları satılamaz. Cumhür ve dört mezheb imamları bu konuda ittifak
halindedir.
Bayramda
kesilen kurban etinden bir mikdarını yemek, bir kısnunı konu komşuya hediye
etmek ve bir kısmını da fakirlere dağıtmakla ilgili izah bundan sonra gelen
3158. hadisin izahı bölümünde verilecektir.