DEVAM: 29- KEBAB
(HAKKINDA GELEN HADİSLER) BABI
حدّثنا
حَرْمَلَةُ
بْنُ يَحْيَى.
حدّثنا يَحْيَى
بْنُ
بُكَيْرٍ.
حدّثنا ابْنُ
لَهِيعَةَ.
أَخْبَرَنِي
سُلَيْمَانُ
ابْنُ زِيَادٍ
الْحَضْرَمِيُّ،
عَنْ عَبْدِ
اللهِ بْنِ
الْحَارِثِ
بْنِ الْجَزْءِ
الزُّبَيْدِيِّ؛
قَالَ:
أَكَلْنَا
مَعَ رَسُولِ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم
طَعَاماً فِي
الْمَسْجِدِ.
لَحْماً قَدْ
شُوِيَ. فَمَسَحْنَا
أَيْدِيَنَا
بِالْحَصْبَاءِ.
ثُمَّ
قُمْنَا
نُصَلِّي
وَلَمْ
نَتَوَضَّأْ.
في الزوائد:
في إسناده
ابْنِ لهيعة،
وهو ضعيف.
Abdullah bin
el-Hâris bin el-Cez' ez-Ziibeydî (r.a.)'den; Şöyle demiştir: Biz bir gün
Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile beraber kebab edilmiş bir parça
eti mescidde yedik. Sonra ellerimizi çakıl taşlarıyla silip abdest almadan
(yâni tazelemeden) kalkıp namaz kıldık.
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedinde İbn-i Lehia bulunur. Bu ravi zayıftır.
AÇIKLAMA: Zevaid nevinden olan bu hadisi Ahmed de rivayet etmiştir.
HADİSTEN ÇIKAN
HÜKÜMLER:
1. Yemekten sonra
su veya el bezi bulunmadığı zaman mescidin çakıl taşlarıyla elleri silmek
caizdir. Yemekten sonra mümkünse elleri yıkamanın ve bu mümkün olmadığı zaman
bir el beziyle silmenin müstehablığı bundan önce geçen ilgili bablarda
belirtilmiştir.
2. Meseidde
yemek yemek caizdir. Bununla ilgili izah bu kitabın 24. babında rivayet edilen
3300 nolu hadis bölümünde geçti. Oraya bakılmalıdır.
3. Abdestli
iken et yemeği yiyen bir kimse o abdestle namaz kılabilir. Yani et yemek,
abdesti bozmaz. Bu konu ile ilgili bilgiler 485 - 493 ve 494 - 497 nolu
hadislerin izahı bölümünde verilmiştir.