14- ADAMIN SABAH VE
AKŞAM OKUYACAĞI DUA BABI
حدّثنا
أَبُو بَكْرٍ.
حدّثنا
الْحَسَنُ
بْنُ مُوسى.
حدّثنا
حَمَّادُ
بْنُ
سَلَمَةَ عَنْ
سُهَيْلِ
بْنِ أَبِي
صَالِحٍ،
عَنْ أَبِيهِ،
عَنْ أَبِي
عَيَّاشٍ الزُّرَقِيَّ؛ قَالَ:
قَالَ
رَسُولُ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم مَنْ
قَالَ: حشينَ
يُصْبِحُ،
لاَ إلهَ
إلاَّ اللهُ
وَحْدَهُ لاَ
شَريِكَ لَهُ.
لَهُ
الْمُلْكُ
وَلَهُ
الْحَمْدُ
وَهُوَ عَلَى
كُلِّ شَيْءٍ
قَدِيرٌ.
كَانَ لَهُ
عَدْلَ
رَقَبَةٍ
مِنْ وَلَدِ
إِسْمَاعِيلَ.
وَحُطَّ
عَنْهُ
عَشْرُ
خَطِيئَاتٍ،
وَرُفِعَ
لَهُ عَشْرُ
دَرَجَاتٍ.
وَكَانَ فِي
حِرْزٍ مِنَ
الشَّيَطَانِ
حَتَّى
يُمْسِيَ. وَإِذَا
أَمْسى،
فَمِثْلُ
ذلِكَ حَتَّى
يُصْبِحَ)).
قَالَ،
فَرَأَى
رَجُلٌ
رَسُولَ
اللهِ صلى الله
عليه وسلم
فِيمَا يَرَى
النَّائِمُ.
فَقَالَ: يَا
رَسُولَ
اللهِ! إِنَّ
أَبَا
عَيَّاشٍ يُرْوِي
عَنْكَ كَذَا
وَكَذَا.
فَقَالَ
((صَدَقَ
أَبُو
عَيَّاشٍ)).
Ebu Ayyaş
ez-Züraki (r.a.)'den rivayet edildiğine göre Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve
Sellem) şöyle buyurdu, demiştir: «Kim sabahleyin ''La ilahe illallahu vahdehu
la şerike leh. Lehu'l-mulu ve lehu'l-hamdu ve huve ala kulli şey'in
kadir'' derse bu o kimse için İsmail
A.S.'ın evladından bier rakabe (köle) yi azadlamak kadar (sevaplı) olur. O kimsenin on hatası (küçük günahı) silinir,
onun için on derece terfi yapılır ve o gün akşama kadar o kimse şeytandan
korunmuş olur. Akşamleyin de bu zikri okuyunca ertesi günün sabahına kadar
anılan şeylerin mislini kazanır.»
Ravi dediki:
Sonra bir adam Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'i rüyasında görüp: Ya
Resulallah! Ebu Ayyaş senden şöyle şöyle bir hadis rivayet eder, demiş. Bunun
üzerine Resul-i Ekrem de: Ebu Ayyaş doğru söyledi, buyurmuştur.
Zikrin Meali:
Allah'tan başka ilah yoktur. O, tektir, ortğı yoktur. Mülk O'nundur. Hamd O'na
mahsustur. Ve O, her şey'e kadirdir.
Diğer tahric:
Ebu Davud da rivayet etmiştir. Nesai de bunu "Amelu'l-Yevme
ve'l-Leyle" de rivayet etmiştir.
AÇIKLAMA: Hadis, anılan zikrin sabah ve akşam okunmasının faziletinin yüceliğine
delalet eder.
İsmaii (a.s.)'ın
evladının örnek verilmesinin sebebi, çok şerefli bir sülale olmasından
dolayıdır.
el-Kari'
demiştir ki: Ravi gördüğü rüyayı; bu hadisin sıhhatini delillendirmek için
değil, teyid ve teşvik için anlatmıştır. çünkü uyku halinde görülen rüya. ile
amel edilememesi hususunda icma var, demiştir.