DEVAM: 14- TEVEKKÜL VE
YAKİN BABI (YANİ HERŞEYİN ALLAH'TAN GELDİĞİNE İMAN)
حدّثنا
إِسْحَاقُ
بْنُ
مَنْصُورٍ.
أَنْبَأَنَا
أَبُو
شُعَيْبٍ،
صَالِحُ بم
زُرَيْقٍ الْعَطَّارُ.
حدّثنا
سَعِيدٍ بْنُ
عَبْدِ
الرَّحْمنِ
الْجُمَحِيُّ
عَنْ مُوسى
بْنِ عَلَيِّ
بْنِ
رَبَاحٍ،
عَنْ
أَبِيهِ، عَنْ
عَمْرِو بْنِ
الْعَاصِ؛
قَالَ: قَالَ
رَسُولُ
اللهِ صلى
الله عليه
وسلم ((إِنَّ
مِنْ قَلْبِ
ابْنِ آدَمَ،
بِكُلِّ
وَادٍ،
شُعْبَةً.
فَمَنِ
اتَّبَعَ
قَلْبُهُ
الشُّعَبَ
كُلَّهَا، لَمْ
يُبَالِ
اللهُ
بِأَيِّ
وَادٍ
أَهْلَكَهُ.
وَمَنْ
تَوَكَّلَ
عَلَى اللهِ
كَفَاهُ التَّشَعُّبَ)).
في الزوائد:
إسناده ضعيف.
وصالح بْنُ
رزيق ليس له
إلا هذا
الحديث. قال
في الميزان:
حديثه منكر.
Amr bin el-Âs
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu, demiştir: Şüphesiz her derede Âdem oğlunun kalbinden bir parça
kalbin rağbet edilen her şeyle bir ilişkisi) bulunur. Artık o parçaların
hepsine uyarsa (yâni tüm arzulara peşkeş olursa) o kimseyi hangi derede (yâni arzu
peşinde) helak ettiğine İltifat etmez (bakmaz). Kim de Allah'a tevekkül ederse,
kalbinin dağınıklığı (nı önlemek) için o kimseye Allah yeterdir.
Not: Zevaid'de
şöyle denilmiştir: Bunun senedi zayıftır. Salih bin Rüzayk'ın bundan başka
hadisi yoktur. EI-Mtzan'da bunun hadisinin münker olduğu bildirilmiştir.