SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 337 >>

DEVAM: 125. Yaralının Teyemmümü

 

حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَاصِمٍ الْأَنْطَاكِيُّ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ شُعَيْبٍ أَخْبَرَنِي الْأَوْزَاعِيُّ أَنَّهُ بَلَغَهُ عَنْ عَطَاءِ بْنِ أَبِي رَبَاحٍ أَنَّهُ سَمِعَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ قَالَ أَصَابَ رَجُلًا جُرْحٌ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثُمَّ احْتَلَمَ فَأُمِرَ بِالِاغْتِسَالِ فَاغْتَسَلَ فَمَاتَ فَبَلَغَ ذَلِكَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ قَتَلُوهُ قَتَلَهُمْ اللَّهُ أَلَمْ يَكُنْ شِفَاءُ الْعِيِّ السُّؤَالَ

 

Abdullah bin Abbas (r.a.)'dan; demiştir ki; Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) zamanında bir adam yaralandı sonra da ihtilam oldu. Yıkanmasını emrettiler o da yıkandı. Bunun üzerine adam öldü. Hadise Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e aktarıldı. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: Onu öldürdüler, Allah da onları öldürsün, cehaletin şifası sormak değil miydi?

 

 

Diğer tahric: İbn Mace, tahare; Ahmed b. Hanbel,!, 370.

 

AÇIKLAMA:     Bir önceki hadiste zikredilen hadisenin değişik bir rivayeti olan bu hadisi Evzai'nin Ata'dan bizzat işitip işitmediğinde ihtilaf vardır. Ebu Zür'a ve Ebu Hatim'den, Evzai'nin bu hadisi Ata'dan işitmediği, onun İsmail bin Müslim'den, onun da Ata'dan işittiği nakledilmiştir. Fakat Hakim bu hadisi, Bişr bin Bekir, Evzai ve Ata b.Ebi Rebah senediyle rivayet edip, "Bişr bin Bekir sikadır, me'mundur" demiştir.

 

Evzai’nin bu hadisi Ata'dan bir defa vasıtalı, bir defa da vasıtasız olarak iki kere rivayet etmiş olması muhtemeldir. İmam Nevevi, "Bu, yani bu babın hadisi ittifakla zayıftır. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in Hz. Ali'ye sargı üzerine meshetmesini emrettiği haberine benzer." demektedir.

 

Hadisin muhtevası hakkında malumat edinmek için bir önceki hadisin AÇIKLAMA sına bakılmalıdır.